Menu

Blogi motoryzacyjne – hobby czy ukryta reklama

09/06/2010 - Internet, Motoryzacja

Można zauważyć, że w naszej blogosferze pojawiła się w pewnym sensie moda, a przynajmniej wzrost ilości blogów tematycznych o  motoryzacji. Nie są to tylko  blogi  ogólnie o samochodach, czy konkretnych modelach aut, ale także blogi dotyczące naprawiania samochodu, części do aut, czy opon albo też opisujące porady dla miłośników „czterech kółek”.

Określoną część takich blogów cechuje charakter hobbystyczny, ale dosyć sporo tego rodzaju blogów ma charakter  komercyjny. Powstają blogi, których celem jest uzupełnianie witryn firmowych oraz sklepów – pełnią one funkcje w jakimś stopniu marketingowe.

Przykład: Blog firmy „Extra Opony Warszawa”

Która prowadzi sprzedaż opon w Warszawie postawiła blog na lokalnej sub domenie extra – opony. warszawa.pl, gdzie autorzy opisują  produkty oferowane przez firmę Extra Opony Warszawa, a także  najnowsze promocje jakie pojawiają się w sklepie firmy Extra Opony Warszawa. Przedstawiają tam  również newsy i nowości, które wprowadzane są w sklepie  prowadzonym przez firmę Extra Opony Warszawa. Podawane są tam też dane  samej firmy Extra Opony Warszawa, tak więc  można powiedzieć, że blog spełnia funkcje komercyjno-marketingowe.

Wiadomo, że  to jedynie  przykład jednego z wielu tego rodzaju blogów „supportowych” w branży motoryzacyjnej. Nie tylko firma Extra Opony stosuje tego rodzaju strategie marketingowe. Trzeba przyznać jednak,  że jest do dobry sposób, bo w czasie „znudzenia społeczeństwa” natrętnymi reklamami najlepszą promocją jest  obecnie ukryta promocja.

Źródła:
Poradnik: dotyczący kupowania tanich opon i felg z http://www.poradniki.zgora.pl
https://wirtualny.slask.pl

[Głosów: 0   Average: 0/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*