Menu

ADHD

15/08/2007 - Nauka i edukacja, Zdrowie , uroda

Najbardziej ogólna definicja ADHD, jednocześnie oddająca sedno tej choroby, mówi, że najważniejszym jej elementem jest nieumiejętność kontrolowania własnego zachowania, uniemożliwiająca skupienie się na przyszłości lub przeszłości. Ta nieumiejętność nie wynika ze złej woli, ale jest uwarunkowana układem genów i wynika z zaburzeń w pracy mózgu.

Jest to nieumiejętność niezależna od woli i chęci człowieka. Podobna do tej, kiedy np. pies, któremu przytrzaśniemy łąpę – zapiszczy. Jego mózg nie wykona żadnej analizy – jest bodziec, jest natychmiastowa reakcja. Podobnie u osoby z ADHD – reakcja na bodziec jest natychmiastowa i bezrefleksyjna.

Brak kontroli lub nieumiejętność powstrzymywania reakcji jest źródłem wielu problemów, powiązanych z ADHD. Między innymi wpływa negatywnie na funkcjonowanie pamięci, poczucie czasu, zdolność planowania i przewidywania, umiejętność realizacji planów, oddzielanie faktów od emocji.

Ponieważ ADHD może dotykać nawet do 10% populacji dzieci i młodzieży, problemy powyżej opisane mogą mieć wpływ na funkcjonowanie przeciętnie co najmniej jednego dziecka w klasie. Dlatego też szczególna wiedza o tym zaburzeniu powinna być domeną nauczycieli.

Portal i Forum Polskiego Towarzystwa ADHD służą pomocą w uzyskaniu wiedzy wszystkim, którzy taką wiedzę chcą posiąść i z niej korzystać. Są jednymi z niewielu stron polskojęzycznych w Interencie tak kompleksowo zajmujących się tematyką nadpobudliwości psychoruchowej.

[Głosów: 0   Average: 0/5]