Menu

Stop rowerom czas na skutery i quady.

07/09/2007 - Elektronika, Motoryzacja

Najważniejsze w dzisiejszym szybkim świecie to być na czasie, to nadążać za nowinkami w modzie, technice. Najważniejsze to być trendy. I każdy nowoczesny człowiek musi wiedzieć, że do pracy i po zakupy nie przystoi dziś jeździć rowerem. Rower jest już zbyt wolny, za bardzo przestarzały. Nadeszła era pojazdów szybszych, bardziej atrakcyjnych i bardziej na czasie. To skutery i quady. W przypadku pierwszego terminu, można go w miarę sprawnie zdefiniować. Skutery są dość powszechne na polskich ulicach, nie dorównując oczywiście ulicom Włoch, na których dziennie przewijają się miliardy tego typu pojazdów. Skutery to mówiąc krótko, obudowane motocykle, posiadające obniżoną ramę i podesty dające oparcie całej stopie. Oferta skuterów rozwija się w mocno przyspieszonym tempie, a każdy zainteresowany może sobie dobrać sprzęt do własnych potrzeb. Niektóre z nich, klasyfikowane jako motorowery, zaopatrzone są w małe koła, rozwijające bardzo niewielkie prędkości i nadają się wyłącznie do ruchu miejskiego. Inne, zbliżone do motocykli mają rozbudowane silniki i mogą poruszać się w dużo trudniejszych warunkach. Ze względu na ich ogromną popularność na polskim rynku, nie ma żadnych problemów, by w razie potrzeby zaopatrzyć się w odpowiednie części do skuterów. Bardziej enigmatycznie brzmi druga grupa nowoczesnych pojazdów, jakimi są quady. Ich mniejsza popularność spowodowana jest z pewnością tym, że jako czterokołowe pojazdy terenowe, na co dzień poruszają się z dala od miasta. Częściej można więc je spotkać na terenach górzystych i w lasach niż na płaskich miejskich drogach, na których quady nie mogłyby nawet rozwinąć prędkości. Quady nie bez przyczyny są nazywane wszędołazami, gdyż jako pojazdy sportowo-rekreacyjne mogą przebrnąć przez każdą, najbardziej piaszczystą, grząską drogę. Trudno sprecyzować wizerunek takiego pojazdu, gdyż stanowi połączenie samochodu, roweru i motoru. Choć zazwyczaj, jak samochody, 4-kołowe, są jednak otwartymi pojazdami. Posiadają miejsce do siedzenia okrakiem i kierownicę podobną do rowerowej. Nigdzie nie są tak rozpowszechnione jak w Stanach Zjednoczonych, w których już od wielu lat organizowane są zawody quadów. Nam, Polakom, daleko jeszcze do takiej popularności tych pojazdów. Na razie cieszymy się polskimi skuterami i coraz śmielszą dostępnością części do skuterów. Coraz bardziej powszechne jest w Polsce tuningowanie skuterów, a więc zwiększanie ich parametrów związanych z mocą i prędkością, co wymaga odpowiednich części do skuterów. Oczywiście zabieg ten wiąże się z pewnymi urzędowymi zmianami, jako że skuter z tuningiem, z klasy motorowerowej przechodzi automatycznie do klasy motocykli. Używanie skutera z tuningiem na starych zasadach jest nie zgodne z prawem i grozi srogimi karami. Warto podkreślić, że skutery i quady mają jeszcze jedno bardzo ważne zastosowanie. Odpowiednio przystosowane, świetnie spisują się jako pojazdy stosowane w ratownictwie, zwłaszcza górskim. Inne odmiany, na przykład skutery wodne to z jednej strony doskonały sport wodny na upalne letnie dni, ale i tak samo, jak w przypadku pojazdów górskich świetna maszyna do zastosowań ratowniczych.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]