Menu

Pozycjonowanie i metody SEO

25/03/2008 - Internet

Pozycjonowanie (SEO) to jedna z ciekawszych technik marketingu internetowego. Próbując wyjaśnić na czym polega pozycjonowanie serwisu www można (stosując pewne uproszczenia) przyjąć, że jest to usługa dzięki której strona internetowa konkretnej firmy może znaleźć się na jednym z pierwszych miejsc wyników wyszukiwania dla pewnych słów i wyrażeń zwanych kluczowymi. Wymieniając najczęściej stosowane metody pozycjonowania należy wskazać przede wszystkim optymalizację strony www pod kątem wyszukiwarek. Dzięki takiemu zabiegowi kod źródłowy strony zostaje zoptymalizowany, a wyszukiwarki łatwiej odnajdują ją w gąszczu innych, podobnych do niej. Pozycjonowanie (SEO) można przeprowadzić samodzielnie. Wymaga to jednak posiadania odpowiedniej wiedzy (coraz popularniejsze są różnego rodzaju kursy, w czasie których ich uczestnicy dowiadują się na czym polega pozycjonowanie serwisu www) i stosowania się do założeń swego rodzaju „kodeksu etycznego” obowiązujących wszystkie osoby stosujące tę formę reklamy internetowej. Niestety, nie wszystkie metody pozycjonowania są etyczne. Zdarzają się osoby i firmy, które wykorzystują pozycjonowanie (SEO) do praktyk związanych z nieuczciwa konkurencją i wykorzystują w tym celu sposoby uznane za zakazane. Przeprowadzając pozycjonowanie serwisu www należy wystrzegać się miedzy innymi takich modyfikacji strony internetowej, które uczyniłyby ja nieprzyjazną dla użytkowników, świadomego wprowadzania internautów w błąd (na przykład pozycjonując stronę dla słów kluczowych nie mających nic wspólnego z jej profilem) oraz rejestrowania w wyszukiwarkach i katalogach stron witryn zawierających taką samą lub prawie identyczną treść pod kilkoma adresami internetowymi. Pozycjonowanie (SEO) za pomocą metod uznanych za zakazane z reguły kończy się przykrymi konsekwencjami, które uderzają nie tylko w firmę realizującą pozycjonowanie serwisu www, ale również w stronę internetowa firmy, której pozycja w wynikach wyszukiwania poprawiana jest przy zastosowaniu metod uważanych za niewłaściwe. Nawet jeżeli zakazane metody pozycjonowania wydają się przynosić rezultaty takie okresy trwają bardzo krótko, a firma, która stosuje nieetyczne pozycjonowanie (SEO) musi liczyć się z tym, że jej pozycja w branży marketingu internetowego będzie systematycznie spadać, a ona sama utraci zaufanie zarówno klientów, jak i innych przedsiębiorstw zajmujących się reklamą internetową.

[Głosów: 0   Average: 0/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*