Menu

Darmowe próbki – sposób na tanią reklamę

29/02/2012 - Biznes , Ekonomia , Pieniądze

Zwiększająca się popularność internetu przyczyniła się do lawinowego rozwoju biznesów prowadzonych za pośrednictwem tej globalnej sieci. Dzisiaj praktycznie każda branża ma swoje odzwierciedlenie w sieci dzięki czemu posiada dostęp do szerokich rynków zbytu.

Jednakże mimo nieograniczonej wielkości internetu przedsiębiorcy borykają się z dużym problemem – konkurencją. Firmy muszą prześcigać się w organizowaniu różnego rodzaju promocji, dzięki którym mogą zdobywać klientów.

Jedną z bardziej popularnych i skutecznych zarazem form reklamy są konkursy. Przykłady ich zastosowania omawialiśmy już wcześniej. Konkursy nieustannie są organizowane i cieszą się stale niesłabnącą popularnością.

Teraz jednak, chcielibyśmy przedstawić zbliżony sposób na zdobycie nowych klientów. Kilkanaście lat temu jedną z podstawowych metod na zapewnienie sobie zbytu były imprezy targowe. Na nich to wystawcy oprócz folderów informacyjnych udostępniali darmowe próbki oraz reklamówki swoich produktów. Jednak wraz ze zmniejszeniem się zapotrzebowania na organizacje wystaw wspomniany proceder praktycznie zamarł.

Obecnie przedsiębiorcy ponownie dostrzegli potencjał jaki tkwi w rozdawaniu próbek. Przykładowo nikogo już nie dziwią darmowe próbki kosmetyków wklejane w czasopismach. Pomysł ten został z sukcesem zaszczepiony w internecie. Coraz więcej firm na swoich witrynach zaczęło oferować wysyłkę próbek zachęcających do zakupów. Powstały nawet duże portale gromadzące informacje o tym gdzie można otrzymać coś zupełnie za darmo. Ilość potencjalnych klientów na takie towary można zaobserwować na portalach społecznościowych takich jak Facebook – to naprawdę skuteczna forma promocji. Nawet najbardziej niezdecydowanych managerów mogą przekonać te dane to rozpoczęcia stosownych działań.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*