Menu

Turystyka – kura znosząca złote jaja?

03/08/2010 - Turystyka

Niedoceniana w przeszłości, a przeceniana obecnie? Jaka jest tak naprawdę rola turystyki, jak da się na niej zarobić i co zrobić, żeby nie okazała się ślepym zaułkiem? Takie pytania zadaje sobie wiele osób – i nie bezpodstawnie. Turystyka to branża wyjątkowa, całkowicie zależna od zamożności społeczeństwa, jego upodobań i panujących akurat mód. Dlatego też, choć wielce dochodowa, wiąże się też ze sporym ryzykiem.

Popularność określonych regionów turystycznych łatwo można określić na podstawie używalności odpowiednich haseł w znanych wyszukiwarkach internetowych. Tegoroczne używanie fraz takich, jak „narty Włochy”, czy „narty Francja” sugeruje duże  zainteresowanie sportami zimowymi oraz znudzenie upałami i kąpielami słonecznymi. Szczególnie w drugiej połowie lata tego typu zjawiska stają się mocno widoczne z uwagi na zmęczenie wysokimi temperaturami i dużą wilgotnością powietrza. Tegoroczna zima stoi jednak pod znakiem zapytania: poprzedni sezon był długi i niezwykle udany, tegoroczne lato również (z krótkimi przerwami na intensywne ulewy). W Polsce mamy do czynienia z bardziej niestabilną pogodą niż chociażby we Włoszech czy Francji, dlatego też to właśnie ten kierunek prawdopodobnie obiorą pragmatyczni mieszkańcy naszego kraju.

[Głosów: 0   Average: 0/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*